Friday, March 24, 2017

හතරවෙනි ආණ්ඩුවේ දේශපාලනය කොයිබටද?



සාමාන්‍ය පිළිගැනීමට අනුව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී රටක මූලික පාලන ව්‍යුහය රඳා පවත්නේ විධායකය, ව්‍යවස්ථාදායකය හා අධිකරණය යන මූලික ආණ්ඩු තුන මත ය. ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයේ මූලික කුළුණු නමින් හඳුන්වන්නේ ද ඒ තුන ය. මෙකී කුළුණු තුන එකිනෙකට වග කියමින් එකිනෙක හා බැඳි පැවතීමටත්, එසේ නමුත් ඒ ඒක් එක් ආයතනය ‍සෙසු ආයතන දෙකෙහි ඍජු අධිකාරීත්යෙන් වියුක්තව ස්වාධීනව පැවැත්මටත් සැබෑ ප්‍රජාතාන්ත්‍රීය රටක (විධායකය විසින් ව්‍යවස්ථාදායකයත් අධිකරණයත් අල්ලේ නටවන ලංකාව වගේ රටක නෙවේ) ප්‍රබල සංවරණ හා තුලන (checks and balances) ක්‍රමවේදයන් පවතී. 

එවන් රටක සිවුවැනි ආණ්ඩුවය කියන (Fourth State) ප්‍රබල භූමිකාව හිමි වන්නේ ඒ රටේ ජනමාධ්‍යයට ය. ඉන් අදහස් කරනුයේ විධායකය, ව්‍යවස්ථාදායකය හා අධිකරණයට පසුව රටක් පාලනය කරන ඊළඟ ආණ්ඩුව ඒ රටේ ජනමාධ්‍ය යන්නයි. ලංකාව වැනි (වචනයෙන් මිස, අව්‍යාජ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයෙන් බොහෝ දුරට වියෝ වූ) රටක සිව්වැනි ආණ්ඩුව වශයෙන් මාධ්‍යයට ඇති වැදගත් කම ඊටත් වඩා වැදගත් බව පෙනේ. නව පාලකයෙක් බලයට පත්වූ වහාම ව්‍යවස්ථාදායකයත් අධිකරණයත් තමං වෙත නතු කරගැනීමටත් පෙර රටේ සමස්ත මාධ්‍යත් පුමුඛ මාධ්‍යකරුවනුත් තමන්ට නතුකරගැනීමට වලිකන්නේ ඒ නිසා ය. කොටින්ම කියනවානම් මහජන මතයත් මහජන චින්තනයත් හැසිරවීමේ ප්‍රම්‍රඛ සාධකය රටේ ජනමාධ්‍යය වන නිසා ය. 

කෙසේ වුවත් ලංකාවේ ජනමාධ්‍ය රටේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයත් මහජන සුබසිද්ධියත් වර්ධනය කරන ආකාරයේ හැසිරීම් රටාවක් පෙන්නුම් කරනවාද? ඔවුන් සිවුවන ආණ්ඩුවේ ස්වකීය භූමිකාව හඳුනාගෙන තම එදිනෙදා කටයුතු හසුරන්නේ ද? තමන් වෙත නතු කර ගත නොහැකි වූ එක දෙකකට වඩා නැති ලාංකීය ජනමාධ්‍ය ආයතන සඳහා පවත්නා ආණ්ඩු විසින් ගෙන එන අසාධාරණ සංවරණයන් හැරෙන්නට මහජන සුබසිද්ධිය වෙනුවෙන් මාධ්‍ය ආයතන විසින් තමංම නිර්මාණය කර ගත් ස්වයං සංවරණයන් තිබේද? ඊටත් අමතරව, පෙර කීවාක් සේ ජනතාව‍ගේ තොරතුරු දැනගැනීමේ මූලික අයිතිය අභියෝගයට ලක්කරමින් පාලකයින් විසින් ජනමාධ්‍යට පහර දෙද්දී ඊට එරෙහිව නැගී සිටින මුද්‍රිත හෝ වේවා විද්‍යුත් හෝ වේවා ජනමාධ්‍ය ආයතන කීයක් ලංකාවේ වේද? පිළිතුර එවන් ආයතන අතේ ඇඟිලිවලටත් වඩා නැතිය යන්න යි. 

ජනමාධ්‍යයයේ මේ කියූ නූතන හැසිරීම බැලූ බැල්මට පෙනී යන ප්‍රමුඛතම සාධක කිහිපයක් වේ. ඉන් පළමුවැන්න වන්නේ ආපස්සට හැරී බැලූ කල බහුතර වගකීමක් ජනමාධ්‍යට ද පැටවෙන, රටේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයේ නින්දාසහගත පිරිහීම යි. දෙවැන්න හෙවත් මෙහිලා අප ඉස්මතු කරන වැදගත්ම සාධකය වන ස්වකීය වගකීම් අමතක කරමින් ආර්ථික අභිප්‍රායන් පමණක් ප්‍රමුඛ කොටගත් ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියක් බිහිව තිබීම යි. 

තමං වෙතට එන තරුණියන්ගේ කන්‍යාභාවය අහිමි වී ඇති බව පවසමින් තමන් සමග රාත්‍රියක් ගතකරන ලෙසත් එසේ වුවහොත් තමන් සතු ගුප්ත බලය හේතුවෙන් එකී කන්‍යාභාවය නැවත සැකසෙන බවටත් පවසමින් තරුණියන් මුළා කරන වේයන්ගොඩ, කළගෙඩි හේන ප්‍රදේශයේ හොර කපුවෙක් පිළිබඳ කුණු රසය තැවරුණ කතාවක් මේ දිනවල රටේ සියලු ජනමාධ්‍ය තලුමරමින් සිටී. තවත් එක්තරා ජනමාධ්‍යයක් කීවේ තම 'CIA මාධ්‍ය කණ්ඩායම' මුළින්ම මේ හොර කපුවා පිළිබඳ පුවත අනාවරණය කරගත් බවත් එහි ගෞරවය එහෙයින් හිමිවන්නේ තමන්ට බවත් ය. පසුගිය කාලය තුළම රටේ රූපවාහිනී හා ගුවන්විදුලි නාලිකා විසින් ගෙනයනු ලබන මෙවැනි CIA මෙහෙයුම් සහිත ජනප්‍රිය වැඩසටහන් මගින් වේයන්ගොඩ කපුවාට සමානම භික්ෂූන් වහන්සේලා, පූජකවරු වැනි විශාල පිරිස් රටට හෙළිදරව් කිරීමේ මහා මෙහෙයුම් ගෙන ගියහ. හොරුන් හෙළිදරව් වන තරමටම, රටේ විශාලතම මාධ්‍ය කෙරුවාව කරන්නේ තමන් බවත් එයින් රටට කෙරෙන සේවය ඉමහත් බවත් අනකා අභිබවා පවසමින් හොඳ නම දිනීමටත්, මේ CIA වැඩසටහන්වලට රටේ නූගත් ජනයා ඇබ්බැහි කරමින් ඒ මත තම ගුවන්කාලයේ වටිනාකම සහතික කරගනිමින් වැඩිගානට වෙළඳ දැන්වීම් විකුණා තම හොද්ද බොර කරගැනීමටත් මේ මාධ්‍ය කරුවෝ අමතක නොකළ හ. 

වේයන්ගොඩ හොර කපුවා හසුකරගැනීම වැරදි බව අපි කිසිවිටකත් නොකියමු. එවන් හොරුන් රටට හෙළි කරමින් ඔවුන් කෙවිටෙන් තලා බැහැර කළ යුතු බව ඇත්ත ය. එසේ නමුත් මහා හයියෙන් අඬබෙර ගසා කරන මේ මාධ්‍ය කෙරුවාවල අපිට මගහැර යන්නට බැරි තරම් ගැටලු ඇති බව නොකියා බැරි ය. පළමුවැනි කරුණ වන්නේ, මොවුන්ම කියන ආකාරයේ මෙවැනි මාහා විමර්ශනාත්මක CIA මෙහෙයුම් මගින් මෙතෙක් වැටලූයේ කවුරුන් ද යන්න ය. කොටින්ම කියනවානම්, ඒ කොහේ හෝ ඉන්න හොර කපුවෙක්, හුදකලා හිමිනමක්, හුදකලා පූජක වරයෙක් හෝ හුදකලා තක්කඩියෙක් පමණ ය. මේ මහා CIA මෙහෙයුම් මගින් එළිපිට පවා හොරමැරකම්, වංචා දූෂණ සහ මිනී මැරුම් කරන බලවතකු හෙළිදරව් කළ අවස්ථා කීයක් වේද? මෙවන් CIA කණ්ඩායම් රහසේ කැමරාවක් සඟවාගෙන ගොස්, පාලක රෙජීමයේ, මැති ඇමති වරයකුගේ, එහෙමත් නැත්නම් අඩුම තරමේ ඇමති ලේකම්වරයෙකුගේ හෝ නිවසකට ගොස් ඔවුන්ගේ වංචා දූෂණ සූක්ෂමව පටිගත කොට, විකාශනය කළ අවස්ථා කීයක් පසුගිය වසර කීපය තුළ තිබේද? උත්තරය එකක්වත් නැත යන්න ය. මෙයින් පෙනී යන්නේ ආපසු තමන්ට අභියෝගයක් එල්ලවිය හැකි සහ තම වාණිජ පරමාර්ථයන් අර්බුදයට ලක්විය හැකි තරමේ තැන් වලට මේ මහා විමර්ශනශීලී ජනමාධ්‍යය අභියෝග නොකරන බව ය. එසේනම් මේවා මහා රැඩිකල් මාධ්‍ය කෙරුවාවන් වන්නේ කෙසේ ද? 

අනෙක් අතට වේයන්ගොඩ හොර කපුවෙක් බිහිවන්නටත්, තවත් තැනත හොර චීවරධාරියකු හෝ පූජකවරයකු බිහිවන්නටත් ප්‍රබලතම සාධකය වන්නේ මේ කියන රැඩිකල් මාධ්‍යයන්ම නොවේ ද? අද්‍යතන ශ්‍රීලාංකීය විද්‍යුත් මාධ්‍ය දිනය ආරම්භ කරන්නේ සහ අවසන් කරන්නේම මෙවැනි හොර කපුවන්ට, හඳහන් කරුවන්ට, ෆෙන්ෂුයි කාරයින්ට, ධනාත්මක චින්තන කාරයින්ට සහ මන්තරකාරයින් වැන්නවුන්ට හොර ව්‍යාපාර ගෙනයෑම සඳහා වේදිකාව සකසමින් නොවේද? ඒවා දිනය ආරම්භ කරන්නේ ම මෙවැනි හොරුන් මහා බලවතුන් සේ රූපාන්තරණය ‍කොට, ඔවුන් වෙත යෑම සඳහා රටේ සාමාන්‍ය ජනතාවගේ ඔළු සකසමින් නොවේද? වෙනකක් තබා මේ කියන මාධ්‍ය අද වන විට බෞද්ධාගමික පිරිත් සහ සූත්‍රයන් පවා ඒවායේ සැබෑ අධ්‍යාත්මික හරයන්ගෙන් ඈත්කොට, ඒවායේ අර්ථය වසා දමා ඒවා කියවීමෙන් සහ ඇසීමෙන් විවිධ ලෞකික ආශාවන් මුදුන්පත් කරගත හැකි හැකි ගුප්ත මන්ත්‍රයන් බවට කියමින්, ඒවා වැඩි වැඩියෙන් ප්‍රචාරණය කිරීම මගින් ජනතාව ග්‍රහණය කරගැනීමේ තරගයක නියැලී ඇතුවා නොවේද? 

අද මුද්‍රිත මාධ්‍යයේ කාර්යය වුවත් මෙයම නොවේ ද? සතිඅන්ත පුවත්පතක් ගෙන බලන පාඨකයාට වැඩිපුර දක්නට ඇත්තේ හොල්මන් කතා, දේව හාස්කම්, භූත දෝෂ, ජීවක කපුවන්, සහ ලෝකය අතැඹුලක් සේ දකිනා හොර හඳහන් කාරයින්, ෆෙන්ෂුයි කාරයින් හා ධනාත්මක චින්තනකාරයින්ගේ මිථ්‍යාමය කෙරුවාවන් නොවේද? ඔවුන් පළ කරන දැන්වීම් වල ඇත්තේ, ඉහත පිරිසම ලබා දෙන, ලිංගය ලොකු කර දෙන, සිතැත්තිය ගෙන්වා දෙන, මන්ත්‍ර බලයෙන් බීමත් කම මගහරවන, විභාග සමත් කර දෙන, කාසි දෙක මෙට්ටෙ උඩ තියාගත්තාම දරුවන් නැති අයට දරුවන් ලැබෙන මෙවැනි හොරුන්ගේ දැන්වීම් නොවේ ද? මෙවන් දැන්වීමක් ලැබුණු කල එහි දිග පළලත් ඉන් ලැබෙන ආදායමත් පිළිබඳ මිස තමා පළකරන දැන්වීමෙහි ඇත්ත නැත්ත විමසා බලන එක මාධ්‍යයක් හෝ ලංකාවේ තිබේද? මේ ක්‍රියාදාමය තුළින් එක් පැත්තකින් ‍වෙළඳ දැන්වීම් කඩාගැනීමත්, අනෙක් පැත්තෙන් බහුතර ජනයා ඉල්ලන සරලමතික කුණු රසය මාර්කට් කර තම ග්‍රාහකයින්ගේ හිස්ගෙඩි සංඛ්‍යාව වැඩි කරගැනීමත්, ඊටත් වඩා මෙවැනි කුණු ගොඩවල් වලින්ම එදා දවස ගෙවාදැමීමට හැකිවීම නිසා පාලකයින්ගේ සිත් රිදවීමට ඇති අවස්ථා අඩු කරමින් ඔවුන්ගෙන් වරප්‍රසාද ලැබීමත් සිදු කරමින් එක ගලින් කුරුල්ලන් දෙදෙනෙක් නොව කීප දෙනෙක් මරාගන්නට තරම් මේ මාධ්‍යය මුදලාලිලා සූක්ෂ්ම වෙති. 

සියයට අනූවකටවත් සාක්ෂරතාවක් නැති ගොවියන් පිරිසක් සිටින තම රටෙහි පොත් කඩ වල තිබිය යුත්තේ අල ළූණු වගාව පිළිබඳ සරල බසින් ලියැවුණු පොත් මිස පුෂ්කින්ගේ, තොල්ස්තෝයිගේ පොත් නොවන බවත්, ඒ අනුව පුෂ්කින්ලා සහ තොල්ස්තෝයිලා ස්වභාවධර්මයට විසංවාදී බවත් එක්තරා ප්‍රාග් විප්ලවීය රුසියානු විචාරකයෙක් කියද්දී, ලෙනින් කීවේ එය එසේ නොවන බව ය. රටේ ජනතාවගෙන් සියයට අනූවටත් ව‍ඩා සිටින්නේ සාක්ෂරතාවක් නැති සරල රසවින්දනය සහිත අය නම් කළ යුත්තේ විප්ලවීය අධ්‍යාපනයක් මගින් ඔවුන් සාක්ෂර කිරීමත් ඔවුන්ගේ රසවින්දන මට්ටම ඉහළ දැමීමත් මිස ජනතාවගේ රසිකත්වය ඉල්ලන දේ කිරීම නොවන බව ලෙනින්ගේ අදහස විය. එදා රුසියාවේ එවන් තත්ත්වයක් තිබියදී, ලොව ඉහළතම සාක්ෂරතාවක් හෙබියැ’යි පුරාජේරු කියන ලංකාවේ හතරවෙනි ආණ්ඩුවේ මේ රැඩිකල්යැ’යි කියාගන්නා වාණිජමය CIA කෙරුවාවල් අප තේරුම්ගතයුත්තේ කෙසේද?

- ප්‍රසාද් නිරෝෂ බණ්ඩාර 
  (2014)

Thursday, March 23, 2017

"ඇත්තක අරුමය"

(විද්‍යාවෙනුත් - මිත්‍යාවෙනුත් මැජික් පෙන්නා ජීවත්වන්නන්ට එරෙහිව..)



වට්ටක්කා ගෙඩියකින් අශ්වකරත්තයක් මවන්න පුළුවං කියලා ඔබ දන්නවාද?

ඔව්, ගෙම්බෙක් කුමාරයෙක් බවට පරිවර්තනය කරන්නත් පුළුවං.
අපි පුංචි සන්ධියේ කියවපු සුරංගනා කතාවල තිබ්බෙ එහෙමයි.

ඔබ ගණන්කරන විදිහට,
අශ්ව කරත්තයකට අදාල සියලුම අංගෝපාංග - ඇණ මුරිච්චි
එකම මල්ලකට දාලා - ඒ මල්ල හොඳට කලවම් වෙනකම් හොල්ලලා
මැජික් පොල්ලකින් “ඕන් රිහ්” කියලා මැතුරුවොත්
අශ්ව කරත්තයක් වගේ සංකීර්ණ දෙයක් නිර්මාණය වීමේ සම්භාවිතාව කොච්චරද?
බොහෝ විට ඔබ කියාවි බිංදුවයි කියලා.

ඒත් ඔබ දන්නවාද ටිකක් විතර අමුතු විදිහේ මාළුවෙක්
ඔබත් මාත් වගේ මිනිහෙක් බවට පත් කරපු
මැජික් කාරයෙක් ජීවත් වන බව?

ඔබ මොන වගේද? 
ඔබේ පියා? සීයා? මුත්තා
ඇත්ත,
ඔබේ මිලියන එකසිය අසූ පස්වන මී මීමීමී...මුත්තා මාලුවෙක්
ඔබේ මී මීමීමී... ආච්චිත් එහෙමයි

ඔබට පුළුවංද ඔබේ ඡායාරූපය එකතු කරන්න
ඔබේ, පියාගේ, සීයගේ, මුත්තගේ
මටනම් පුළුවං.
බැරිවෙලාවත් අපිට පුළුවන්නම් මේ ඡායාරූප එකිනෙකට උඩට උඩට තියාගෙන යන්න?
ඔබේ, පියාගේ, සීයගේ, මුත්තගේ ඔහුගේ පියාගේ ඔහුගේ මුත්තගේ ආදී වශයෙන්
ඔබේ මිලියන එකසිය අසූ පස්වන මී මීමීමී...මුත්තා දක්වා!

ඔබ ගණන් හදන විදිහට මේ ඡායා රූප එකතුවේ දිග කොච්චර වෙයිද?
විශ්වාස කරන්න පුළුවංද, කිලෝමීටර් හතළිස් අටක්!
කිලෝමීටර් හතළිස් අටකට මෙහා එක කොණක මනුෂ්‍ය වේශයේ ඔබ
අනික් කොණේ මාළු වේශයේ ඔබේ මිලියන එකසිය අසූ පස්වන මී මීමීමී...මුත්තා

දැන් ඔබයි මායි මේ පින්තූර පෙළත් එක්ක අහඹු ක්‍රීඩාවක් කරමු
අපි දැන් අහඹු ලෙස අදිනවා පින්තූරයක් - ඔබේ හාරසිය වන මීමුත්තා
බැලූ බැල්මට ඔබත් ඔබේ පියාත් වගේමයි - හරි ආපහු ඇතුළට

දැන් මැද හරියෙන් තවත් එකක් අදිනවා - ඔබේ හාරදාස් වන මීමුත්තා
ඇස් බැම ළඟින් හිස්කබල ඉස්සරහට නෙරා තියෙන
ටිකක් විතර වෙනස් මිනිහෙක්

හරි ටිකක් දුරට ගිහින් තව එකක් -ඔබගේ මිලියන එකයි දශම පස්වන මීමුත්තා
මේ කවුද? වල්ගය තියෙන වඳුරු ස්වරූපයේ සතෙක්
ඒත් මේ ඔබේ මී මුත්තෙක් ම තමයි.

තවත් මැදට ගිහින් තවත් පින්තූරයක් ගමු - මිලියන එකසිය හැත්තෑව පරම්පරාවේ මීමුත්තා
හෆොයි කටුස්සෙක් ඩයිනෝසරයෙක් වගේ සත්වයෙක්
ඒත් අමතක කරන්න නරකයි - මේ ඔබේ මීමුත්තා
හරි අපි කොණට ගිහින් අන්තිමට ඉන්න ඔබේ මිලියන එකසිය අසූ පස්වන මී මීමීමී...මුත්තා වන මාලුවා දිහා බලලා මේ ගමන නවත්තමු.

කියන්න අමතක වුණා. අර ටිකක් විතර අමුතු විදිහේ මාලුවා
ඔබත් මාත් වගේ මිනිසෙක් කළ මැජික් ශිල්පියා ගැන
ඒ තමයි පරිණාමය!
නමුත් එක පැත්තකින් මාලුවෙක් දාලා
මැජික් පොල්ලකින් “ඕන් රිහ්” කියලා මැතුරලා
අනික් පැත්තෙන් වර්තමාන ස්වරූපයේ ජීවියෙක් ගන්න අර කියූ සුරංගනාව තරම් ඔහු ක්ෂණික වුණේ නෑ
ඒ සඳහා ඔහුට දලවශයෙන් වර්ෂ මිලියන එකසිය අසූ පහක් ගියා
නමුත් ඒ කාලය ඇතුළේ ඔහු අර සුරඟනට වඩා විශ්මිත නිර්මාණ
මිනිය නොහැකි තරම් කළා...

කියවන්න-
විද්‍යාවත් - මිත්‍යාවත් මැජික් එකක් කරන් ජීවත්වන්නන්ට හා විද්‍යා - මිත්‍යා මැජික් සයුරේ දියබුං ගහන්නනංට එරෙහිව විද්‍යාව ගැන ලොව ලියැවුණු අසිරිමත්ම පිවිසුම,
ලෝ ප්‍රකට විද්‍යාඥ රිචඩ් ඩෝකින්ස්ගේ The Magic of Reality නම් සුප්‍රසිද්ධ ග්‍රන්ථයේ සිංහල පරිවර්තනය “ඇත්තක අරුමය”




න්‍යෂ්ටිකක අවි අපේ මොළවල පාදමෙහි, මස් කොකු මෙන් ගැඹුරෙන් ඇමිණේ


"කාන්තාරය කම්පාවිය" 
යි ඉන්දියානු රජය අපට (එහි ජනතාවට) දැන්වීය.

"මුළුමහත් කන්දම සුදුපැහැයට හැරිණ" යි පකිස්ථානු රජය පිළිතුරු දුන්නේය.

අපරභාගය වන විට පොඛ්රානයේ සුළඟ නතරවී නිශ්ශබ්ද වී තිබිණ. අ.භා. 3.45ට ටයිමරයෙන් උපක්‍රම තුන පිපිරී ගියේ ය. පෘථිවිය අභ්‍යන්තරයෙහි මීටර් 200 සිට 300 දක්වා වූ කොටසක උත්පාදනය වූ තාපයේ උෂ්ණත්වය සෙන්ටිග්‍රේඩ් අංශක දශලක්ෂයට සමාන විය. එනම් සූර්යා මත පවතින උෂ්ණත්වය තරම්ම විය. එකෙණෙහි ම, ටොන් දහසක් පමණ බර වූ ගල් පර්වතද, පොළව යට පිහිටි කුඩා කන්දක්ද වාශ්ප වී ගියේය... පිපිරීමෙන් නැඟුණු කම්පණ තරංගවලින් පාපන්දු පිටියක ප්‍රමාණයෙන් යුත් පස් ගොඩැල්ලක් මීටර් ගණනාවක් ඉස්සෙන්න පටංගත්තේය. මෙය දුටු එක් විද්‍යාඤයෙක් කීවේ,
'කෘෂ්ණ දෙවියන් කන්දක් ඉස්සූ කතාව දැන්නන් මට විශ්වාස කරන්න පුළුවන්'
කියාය.

**************
න්‍යෂ්ටික යුද්ධය යනු හුදෙක් තවත් වර්ගයක යුද්ධයක් පමණක්ම නම්! එය සාමාන්‍ය දේවල් ගැන පමණක් - ජාතීන් හා රටවල්, දෙවිවරුන් හා ඉතිහාසය ගැන පමණක්නම්! අප අතුරෙන් එයට දරුණු අන්දමින් බියවන්නේ, අපගේ විශ්වාස ආරක්ෂා කර ගැනීම සඳහා මියයෑමට සූදානම් නැති, අන්ත නීච බියගුල්ලන් පමණක්නම්! න්‍යෂ්ටික යුද්ධය යනු රටවල් රටවල් සමගද, මිනිසුන් මිනිසුන් සමග ද සටන් කරගන්නා තවත් එක් වර්ගයක යුද්ධයක් පමණක්නම්!
එහෙත් එය එවැන්නක් නොවේ. න්‍යෂ්ටික යුද්ධයක් ඇතිවූකල, අපගේ සතුරෝ චීනය හෝ ඇමරිකාව හෝ ඒ දෙකම හෝ නොවෙති. අපගේ සතුරා අපගේ පෘථිවිය ම වනු ඇත. මුළු සවබාවධර්මය ම, එනම් මහා භූතයන්ම - ආකාශය, වාතය, ගොඩබිම, සුළඟ සහ ජලය යන සකල මහා භූතාත්මයන් ම - අපට විරුද්ධව නැඟීසිටිනු ඇත. ඔවුන්ගේ කෝපය අති භයංකර වනු ඇත.

**************
න්‍යෂ්ටික ආයුධ මාරාන්තික වන්නේ, ඒවා පාවිච්චි කළහොත් පමණක් ය යන්න විශ්වාස කිරීම පරම මූඪත්වය වෙයි.
ඒවා තිබීම ම, අපගේ ජීවිතය සමග ඒවා පැවතීම ම, ප්‍රමාණ කළ නොහැකි තරම් හානියක් අපට සිදු කරනු ඇත.
න්‍යෂ්ටික ආයුධ අපගේ චින්තනය ආක්‍රමණය කරන්නේ ය. අපගේ චර්යා පාලනය කරන්නේ ය. අපගේ සමාජ හසුරවන්නේ ය. අපගේ සිහිනවලට කරුණු සපයන්නේ ය. අපගේ මොළවල පාදමෙහි, මස් කොකු මෙන් ගැඹුරෙන් ඇනී ඇමිනෙන්නේය. ඒවා උම්මත්තකභාවයට ආහාර පාන සපයන්නෝය. ඒවා පරම යටත්විජිත වාදීහු ය. ඒවා මෙතෙක් ජීවත් වූ එකද සුදු මිනිසකුට වඩා සුදු ය..

**************
"මේවා හුදු න්‍යෂ්ටික අත්හදාබැලීම් පමණක් නොවේ. ඒවා ජාත්‍යානුරාගයේ අත්හදාබැලීම් ද වෙයි" යන අදහස පුන පුනා අපගේ සිත්වලට කාවද්දමින් තිබේ.(ඉන්දියානු න්‍යෂ්ටික ක්‍රියාකාරීත්වය පැත්තෙන් ගත්තත්) ඉන්දියාව යනු බෝම්බය ය. නිකංම ඉන්දියාව නොව හින්දු ඉන්දියාව ය.
එම නිසා මෙය අනතුරු ඇඟවීමක් වශයෙන් මතක තබාගත යුතු ය. එනම් මේ පිළිබඳ ව (න්‍යෂ්ටික වැඩපිළිවෙළ) දක්වන යම් විවේචනයක් වේනම්, එය හුදෙක් ජාතිකානුරාගයට දක්වන විරුද්ධකමක් පමණක් නොව, ආගමට දක්වන විරුද්ධකමක් ද වෙයි. (මේ අනුව පාකිස්ථානයේදී බෝම්බය ඉස්ලාම් ආගමික වේ. ඒ හැර, දේශපාලනික වශයෙන් අර කරුණු ම අදාල වෙයි)..

**************
..න්‍යෂ්ටික අත්හදාබැලීම්වලින් පසු දිනවලදී, පුවත්පත්වල පෙනුණේ 'හූ' කියමින් විරිත්තමින් බබ්‍රි මස්ජිදය කඩා බිඳ දැමූ තරුණයින්ගේ ම පින්තූර ය. වීදිවලට පැන ඉන්දියාවේ න්‍යෂ්ටික බෝම්බය ගැන ප්‍රීතිඝෝෂා පැවැත්වූ ඔවුහු, ඒ සමගම, "බටහිර සංස්කෘතිය හෙළා දකිමින්" කෝක් හා පෙප්සි බෝතල් පෙට්ටි ගණන් කාණුවල හැලූහ. ඔවුන් තේරුම්ගැනීම මට තරමක් උගහට ය. කෝක් බටහිර සංස්කෘතිය වෙද්දී, න්‍යෂ්ටික බෝම්බය යනු පෞරාණික ඉන්දියානු සම්ප්‍රදායක් ද?
එසේය, එය මම අසා ඇත්තෙමි. වේද පොත්වල බෝම්බ ඇත. ඇතැම්විට ඔබ හොඳින් සොයා බැලුවහොත්, කෝක් පානයත් චතුර්වේදයේ තිබෙනු ඔබට සොයාගන්නට පුළුවන් වනු ඇත. සියලු ආගමික ග්‍රන්ථවල ඇති ශ්‍රේෂ්ඨත්වය එයයි. ඒවාහි, ඔබට ඕනෑ සෑම දෙයක් ම සොයා ගැනීමට තිබේ. ඔබ සොයන්නේ කුමක්දැයි ඔබ දන්නෙහිනම්, ඔබට ඕනෑ සෑම දෙයක් ම සොයාගැනීමට ඒවායේ තිබේ...

**************
න්‍යෂ්ටික බෝම්බය යනු, මිනිසා විසින් මෙතෙක් සාදන ලද දේවලින් ඉතාම ප්‍රජාතන්ත්‍රවිරෝධී, ඉතාම ජාති විරෝධී, ඉතාම අමානුෂික, පරම දුෂ්ට දෙයයි.
ඔබ ආගමික භක්තියකින් යුතු අයෙක්නම්ථ මේ බෝම්බය දෙවියන්වහන්සේට මිනිසා කළ අභියෝගයක් බව මතක තබා ගත යුතුය. එය වචනවලට නගා ඇත්තේ ඉතා සරල අන්දමිනි "ඔබවහන්සේ නිර්මාණය කළ සෑම දෙයක් ම විනාශකිරීමේ බලය අප සතුව ඇත!"
ඔබ ආගමික භක්තියකින් යුතු අයෙකු නොවේනම්, එය දෙස මෙසේ බලන්න. මේ ලෝකය අවුරුදු මිලියන 4600ක් පැරණිය. එය එක් සැඳෑවකදී සහමුළින්ම අවසන් විය හැක...!

- Arundhati Roy (The end of imagination)


(පරි- කේ.ජී. කරුණාතිලක)