Wednesday, December 6, 2023

සියක් ගැහැනු වෙති මා පෙම් කරන ( A hundred women I adore ~ Rasul Gamzatov)


සියක් ගැහැනු වෙත් මා පෙම් කරන

හැමතැනකම, ඔව් සැම විටකම සිටිති ඔවුහු.

පිබිදෙම් - නිදා වැටෙනෙම්, සිහිසුන් වෙම් - යළිත් නැගිටිම්

එනමුදු මැකිය නොහැකිමය ස්මරණ උන් ගැන.


මතකයි බොහෝ කලකට පෙර,

පාවහනකුදු නොපැළඳි ගම්බද කොල්ලෙක් 

වසත් කල එළඹිවිට මුණගැසුණුහැටි

කිසිදා මා මතකයෙන් නොමැකෙන

කුලුඳුලේ මහද මුසපත් කරපු ඒ කෙල්ල.


දිය ඌල මත නැවී හෙමි හෙමින් දියදෝන 

තම අතැ‘ති බඳුනට ද වඩ වඩා නූස් ලෙස

ඈත සිට පෙණුනාය ඈ මට.

ඈ දෙදණ හෙවූ දිය සිහිලස් ය මම දතිමි.

සිහිලස්ද? නැත!

දවා ඇත ඈ මා ගින්නෙන්

උපහාසයක් සැඟවුණ, ඒ ක්ෂණික බැල්මෙන්. 

මම ඇයට තවමමත් පෙම් කරමි.


පරෙවි අළු පැහැගත්තු කැස්පියන් වෙරළ මත 

ඉබාගාතේ ගියෙමි පසු දිනෙක

පෙම් කරපු තවත් කෙල්ලක නිසා

එනමුදු කෝල විය තට්ටුකරනට ඈ දොරට

සැරිසැරීමි එහෙයින් ඒ නිවස වටා මම්.

ඈ දිවි ගෙවූ දෙවන මහලේ

ජනෙල් මත වතුල ඈ සෙවණැල්ල දැකුමට

නැගිමි උස් වූ මේපල් තුරකට. 

තවමත්ම පෙම්කරමි මම ඒ තරුණ කෙල්ලට.



එක මැදිරියක හිඳ මොස්කව් බලා යා වුන

තව ගැහැනු ළමයෙකි, දුම්රියේ මුණගැහුණ

ආයෙමත් දකින්නට නිරන්තර හිත කියන.


ඉතිං තුති නොවී කොහොමද මුදල් අයකැමිට මම

ඈ වෙත මා අසල අසුනක් ම වෙන් කළ

ඇස් බැලුම් දල්වමින් එකිනෙකා දෙස ද

විසල් වූ භූ දැකුමන් ද විඳගමින් යන්නට!

තබා ඈ දෙපා මුල මගේ මුළු ජීවිතය

සත්තමයි, සිටියා මම ඈ සමග යන්නට.


මම තවම පෙම් කරන නපුරු කෙල්ලක් සිටියි

හැම විමට පරස්පර දේ කියයි

හැම විටම කෝපයෙන් රත් ගැහෙයි

ඔව්, ඈ මගේ කවි පවා ඉරා දැම්මා.

මම ඇයට තවමමත් පෙම් කරමි.


මා පෙම් කරන තවත් කෙල්ලක් සිටියි 

ප්‍රීතිමත් දිලිසෙන දෑස් දල්වා

සියක් වතාවක් හෝ නැතිනම් ඊටත් වැඩියෙන්

අහසක් උසට වර්ණනා කළා ඈ 

මා ලියූ කවි.


ඊර්ශ්‍යාසහගත කෙල්ලකට මම පෙම් කරන්නෙමි,

සරල ගැහැනු ළමයෙක්ටත් මම පෙම් කරන්නෙමි,

කෝලවන්තියකටත් මම පෙම් කරන්නෙමි,

සංවේදී කෙල්ලකට මම පෙම් කරන්නෙමි,

විමසුම්වන්තියකටත් මම පෙම් කරන්නෙමි,

ලෙන්ගතු කෙල්ලකට,

ඒ වගේම ප්‍රීතිමත් යුවතියකට,

මුරණ්ඩු කෙල්ලකටත් මම පෙම් කරන්නෙමි.


හැම ගමකම, හැම නගරයකම

මම ආදරේ කරන ගෑනු ළමයෙක් ඉන්නවා.


මම ගැහැනු සීයක්ට ආදරෙයි ඔව් ඇත්ත, 

නමුත් ඒ හැම කෙනෙක්ම ඔබ!

Translated by: Prasad Nirosha Bandara



* Painting : Frank Bernard Dicksee (Romeo and Juliet)

1 comment:

  1. අජිත් ධර්ම - මොස්කව්December 8, 2023 at 3:33 PM

    මහත්තයා මසාජ් සෙන්ටර් එකක හිමිකරුවෙක්ද?

    ReplyDelete